ما را بیشتر بشناسید !
کودکان، افرادی منحصر به فرد هستند، انسان هایی که گرچه از نظر قد و قامت از بزرگسالان کوتاه ترند، اما به جرات از نظر آرزوها و توان، اگر زیاده نباشند، کم نیستند. دخترهایی که در مسیر زندگی شان با ما همراه و هم قدم می شوند، بیشتر از هر چیز دیگری، طعم تجربیات مختلف و امنیت عاطفی را می چشند، از چالش های مختلف عبور می کنند و با جعبه ابزاری آکنده از توانمندی های متنوع جسمی، هنری، درسی و هیجانی، پای در مسیر نوجوانی می گذارند.
کودکان امروز شهروندان دنیای فردایی هستند که هنوز پیش روی ما قرار نگرفته است. اگر من و شما خواستار بهترین یادگیری، تربیت و آموزش برای فرزندانمان هستیم، و بخواهیم آنها را برای دنیایی که خود در آن نخواهیم بود آماده کنیم، لازم است با ما هم قدم شوید……
مدرسه ی ما شبیه خانه است. آنانی که آمده اند نیز می گویند:« شبیه خانه ی خودمان است» گرم . پر انرژی، حتی کفش ها را هم در می آوری. ما در خانه کار نمی کنیم بلکه با تمام وجودمان بازی می کنیم. شما را به خانه ی خودتان دعوت می کنیم تا هر یک از آنجایی که هستیم، قدمی به جلو برداریم، قدمی برای بهتر زیستن…….
مدرسه ی ما برای به بلوغ رسیدنِ فرزندانمان به کهن شعار همیشه نوین « یادگیری برای تمام عمر » اهداف ونقشه ی راه خود وحتی طرح درس کلاس ها و دانش افزایی های والدین و آموزش مربی خود را بر مبنای این شعار تنظیم کرده است. علاوه بر این سرلوحه دائمی، توجه به شعار « زمین پاک » در راستای حفاظت ومراقبت از زمین و پیشگیری از زمینه های تخریب زیست محیطی و اجرایی کردن این محتوا در طرح درس ها، آموزش والدین وآموزش مربی و حتی در بخش اداری و اجرایی مدرسه از اهم نگاه ما می باشد. برای مثال استفاده از چک پرینت ها و یا حتی حذف تکالیف کاغذی و ارسال تکالیف در سایت مدرسه ی مجازی مدرسه حاکی از توجه مربیان و پرسنل به این مهم می باشد. ما افرادختی ها داستان زندگی خود و فرزندانمان را با این نگاه پیش می بریم.
می خواهیم کودکانمان سالم و شاد زندگی کنند و ذهنی پویا و روانی آرام داشته باشند تا بتوانند خصوصیات انسانی توانمند و صفاتی برازنده ی انسان نیکو را به نمایش گذارند. درین راستا دوره های آموزشی گروه های سنی به شرح زیر می باشد:
پیش دبستانی دو
در دورهی دوم پیش دبستان، نوآموزان بطور رسمی تری وارد فضای مدرسه شده اند و به مرور برای دوره های آموزش رسمی آماده می شوند ( آمادگی برای خواندن ونوشتن، آمادگی برای مهارت های علمی و ریاضی، آمادگی برای تطبیق با شرایط و فضای رسمی تر مدرسه و آمادگی برای تعاملات مستقل تر اجتماعی ) از جمله اعدافی است کهدر این دوره علاوه بر سایر حیطه های آموزشی و تربیتی برآن متمرکز می شویم.
دوره اول دبستان
کودکان با ورود به این دوره، دایره ی برنامه های آموزشی و تربیتیشان گسترده تر می شود و دانش آموزان نخستین سال های رسمی خود را در کنار برنامه های آموزشی تربیتی و غیررسمی و فوق برنامه صورت می گیرد.
دوره دوم دبستان
دخترانِ دومیِ ما، مشقِ نظم را چاشنی هنرِ زندگی و کلاسهای خود کرده و برای هر بخشِ کارهای روزانهی خود، برنامهریزی و کار گروهی مشخصی را در نظر میگیرند. این، مهم با همراهی معلم راهنما و معلمان پایه به درستی جهت دهی و هدایت میشود.
برنامههای جانبی ویژه افرادخت
برگزاری کارگاه های دانش افزایی برای والدین، برگزاری اردوهای خانوادگی و برنامه های ورزشی از جمله اهدافی است که در تلفیق با برنامه های آموزشی مدرسه با نگاهی کاربردی در بستر زندگی روزمره دانش آموزان، برنامه ریزی و اجرا می شود. وجه تمایز افرادخت در ارتباط با مخاطبین و والدین در ارائه ی گزارشات و ارزیابی های ویژه درباره هر کلاس به نوعی متفاوت می باشد. بعنوان مثال برای مادران کلاس اول ماهی یکبار جلسات توجیهی نسبت به نوع و نحوه ی آموزش دانش آموزان برگزار می گردد. همچنین از نحوه ی تدریس معلمین کلاس اول برای آشنایی با نشانه های فارسی این گروه بطور جدا فیلم برداری و ارسال می شود. در بخش ارتباط با والدین، برای پدران کانال اختصاصی با محتوای مجزا و خاص پدران راه اندازی و پشتیبانی می شود. همچنین حلقه های مادرانه بصورت ماهی سه نوبت در قالب دورهمی های حضوری در مدرسه یا شرکت در اردوهای بیرون از مدرسه در راستای بحث و تحلیل مسائل آموزشی و تربیتی و با نگاهی نگرش محور برگزار می گردد.
معرفی تیم افرادخت
منابع انسانی سلاله، هسته ی اصلی این خانواده ی بزرگ است. معلم، مربی و مدیر در مجموعه ی سلاله، تسهیل گری است که مسیر یادگیری و توانمند شدن را برای کودکان، خانواده ها و نیروها فراهم می کند. از آنجا که آموزش های دانشگاهی در رشته های مرتبط، برای پرورش و توانمندسازی یک مربی و معلم کافی نیست و فرآیند صحیحی برای سنجش و ارزیابی دانشجویان در این رشته ها تاکنون وجود نداشته است؛ مجموعه ی سلاله، گزینش منابع انسانی خود را صرفاً محدود به فارغ التحصیلان رشته های مرتبط نکرده و آموزشهای خاص و منحصر به فرد خود را برای منابع انسانی مورد نیاز نیز اجرا می کند. ما معتقدیم معلمان و مربیان که در صف نخست مواجهه با کودکان هستند، باید از نیروهای جوان، خلاق، تلاشگر و باهمّت باشند و نیروهای میانسال و کهنه کار که دهه ها تجربه ی حرفه ای دارند؛ به عنوان مشاور و پشتیبان آنان باشند.