ما را بیشتر بشناسید !
کودکان، افرادی منحصر به فرد هستند، انسان هایی که گرچه از نظر قد و قامت از بزرگسالان کوتاه ترند، اما به جرات از نظر آرزوها و توان، اگر زیاده نباشند، کم نیستند. دخترهایی که در مسیر زندگی شان با ما همراه و هم قدم می شوند، بیشتر از هر چیز دیگری، طعم تجربیات مختلف و امنیت عاطفی را می چشند، از چالش های مختلف عبور می کنند و با جعبه ابزاری آکنده از توانمندی های متنوع جسمی، هنری، درسی و هیجانی، پای در مسیر نوجوانی می گذارند.
کودکان امروز شهروندان دنیای فردایی هستند که هنوز پیش روی ما قرار نگرفته است. اگر من و شما خواستار بهترین یادگیری، تربیت و آموزش برای فرزندانمان هستیم، و بخواهیم آنها را برای دنیایی که خود در آن نخواهیم بود آماده کنیم، لازم است با ما هم قدم شوید……
مدرسه ی ما شبیه خانه است. آنانی که آمده اند نیز می گویند:« شبیه خانه ی خودمان است» گرم . پر انرژی، حتی کفش ها را هم در می آوری. ما در خانه کار نمی کنیم بلکه با تمام وجودمان بازی می کنیم. شما را به خانه ی خودتان دعوت می کنیم تا هر یک از آنجایی که هستیم، قدمی به جلو برداریم، قدمی برای بهتر زیستن…….
مدرسه ی ما برای به بلوغ رسیدنِ فرزندانمان به کهن شعار همیشه نوین « یادگیری برای تمام عمر » اهداف ونقشه ی راه خود وحتی طرح درس کلاس ها و دانش افزایی های والدین و آموزش مربی خود را بر مبنای این شعار تنظیم کرده است. علاوه بر این سرلوحه دائمی، توجه به شعار « زمین پاک » در راستای حفاظت ومراقبت از زمین و پیشگیری از زمینه های تخریب زیست محیطی و اجرایی کردن این محتوا در طرح درس ها، آموزش والدین وآموزش مربی و حتی در بخش اداری و اجرایی مدرسه از اهم نگاه ما می باشد. برای مثال استفاده از چک پرینت ها و یا حتی حذف تکالیف کاغذی و ارسال تکالیف در سایت مدرسه ی مجازی مدرسه حاکی از توجه مربیان و پرسنل به این مهم می باشد. ما افرادختی ها داستان زندگی خود و فرزندانمان را با این نگاه پیش می بریم.
می خواهیم کودکانمان سالم و شاد زندگی کنند و ذهنی پویا و روانی آرام داشته باشند تا بتوانند خصوصیات انسانی توانمند و صفاتی برازنده ی انسان نیکو را به نمایش گذارند. درین راستا دوره های آموزشی گروه های سنی به شرح زیر می باشد:




پیش دبستانی دو
دوره اول دبستان
دوره دوم دبستان
دوره سوم دبستان
در دورهی دوم پیش دبستان، نوآموزان بطور رسمی تری وارد فضای مدرسه شده اند و به مرور برای دوره های آموزش رسمی آماده می شوند ( آمادگی برای خواندن ونوشتن، آمادگی برای مهارت های علمی و ریاضی، آمادگی برای تطبیق با شرایط و فضای رسمی تر مدرسه و آمادگی برای تعاملات مستقل تر اجتماعی ) از جمله اعدافی است کهدر این دوره علاوه بر سایر حیطه های آموزشی و تربیتی برآن متمرکز می شویم.
کودکان با ورود به این دوره، دایره ی برنامه های آموزشی و تربیتیشان گسترده تر می شود و دانش آموزان نخستین سال های رسمی خود را در کنار برنامه های آموزشی تربیتی و غیررسمی و فوق برنامه صورت می گیرد.
دخترانِ دومیِ ما، مشقِ نظم را چاشنی هنرِ زندگی و کلاسهای خود کرده و برای هر بخشِ کارهای روزانهی خود، برنامهریزی و کار گروهی مشخصی را در نظر میگیرند. این، مهم با همراهی معلم راهنما و معلمان پایه به درستی جهت دهی و هدایت میشود.
کودک ۹ ساله نمونه و مصداق کامل ضرب النثل “فلفل نبین چه ریزه …| میباشد.آنها افکاری دارند که حتی به ذهنمان خطور نمیکند.چرا که انتظار نداریم آنها از دوران کودکی فاصله گرفته و به دوره جدید پیش بلوغ وارد شده شوند. این دوران با نوسانات خلقی، تغییرات صفر و صد رفتاری، تحولات ارتباطی و همه مواردی است که به دلیل بروز هیجانات مختلف برای دخترانمان تجربه میشود و والدین در کنار مربیان و مسئولین مدرسه باتوجه به تربیت اصیل از این مرحله به سلامت عبور میکنند.
مشاهده ویدئو معرفی (کلیک کنید)
برنامههای جانبی ویژه افرادخت
برگزاری کارگاه های دانش افزایی برای والدین، برگزاری اردوهای خانوادگی و برنامه های ورزشی از جمله اهدافی است که در تلفیق با برنامه های آموزشی مدرسه با نگاهی کاربردی در بستر زندگی روزمره دانش آموزان، برنامه ریزی و اجرا می شود. وجه تمایز افرادخت در ارتباط با مخاطبین و والدین در ارائه ی گزارشات و ارزیابی های ویژه درباره هر کلاس به نوعی متفاوت می باشد. بعنوان مثال برای مادران کلاس اول ماهی یکبار جلسات توجیهی نسبت به نوع و نحوه ی آموزش دانش آموزان برگزار می گردد. همچنین از نحوه ی تدریس معلمین کلاس اول برای آشنایی با نشانه های فارسی این گروه بطور جدا فیلم برداری و ارسال می شود. در بخش ارتباط با والدین، برای پدران کانال اختصاصی با محتوای مجزا و خاص پدران راه اندازی و پشتیبانی می شود. همچنین حلقه های مادرانه بصورت ماهی سه نوبت در قالب دورهمی های حضوری در مدرسه یا شرکت در اردوهای بیرون از مدرسه در راستای بحث و تحلیل مسائل آموزشی و تربیتی و با نگاهی نگرش محور برگزار می گردد.
معرفی تیم افرادخت
منابع انسانی سلاله، هسته ی اصلی این خانواده ی بزرگ است. معلم، مربی و مدیر در مجموعه ی سلاله، تسهیل گری است که مسیر یادگیری و توانمند شدن را برای کودکان، خانواده ها و نیروها فراهم می کند. از آنجا که آموزش های دانشگاهی در رشته های مرتبط، برای پرورش و توانمندسازی یک مربی و معلم کافی نیست و فرآیند صحیحی برای سنجش و ارزیابی دانشجویان در این رشته ها تاکنون وجود نداشته است؛ مجموعه ی سلاله، گزینش منابع انسانی خود را صرفاً محدود به فارغ التحصیلان رشته های مرتبط نکرده و آموزشهای خاص و منحصر به فرد خود را برای منابع انسانی مورد نیاز نیز اجرا می کند. ما معتقدیم معلمان و مربیان که در صف نخست مواجهه با کودکان هستند، باید از نیروهای جوان، خلاق، تلاشگر و باهمّت باشند و نیروهای میانسال و کهنه کار که دهه ها تجربه ی حرفه ای دارند؛ به عنوان مشاور و پشتیبان آنان باشند.