معرفی ۱۲ بازی تک نفره دخترانه

معرفی-14-بازی-تک-نفره-دخترانه-سربرگ

معرفی ۱۴ بازی تک نفره دخترانه نام این مقاله از وب سایت رسمی افرادخت است. این مقاله در رابطه با بازی های تک نفره ای که کودکان دختر قادر به انجام آن هستند صحبت می کند. در این مقاله به بررسی بازی های جذاب و هیجان انگیز و سرگرم کننده برای دختران پرداخته ایم. تم روانشناسی و فرهنگی و آموزشی افرادخت برای کودکان و دانش آموزان در تمامی سنین به معرفی بازی های بسیار دلنشین تک نفره برای دختران پرداخته است. این بازی ها برای دختران تک فرزند در این مقاله بررسی شده ایت. همچنین برای دخترانی که ساعات زیادی از روز را در خانه قرار دارند و عموما والدین آن ها شاغل هستند.

بازی تعادل

در این بازی می‌توانید از کودکتان بخواهید روی یک خط راست راه برود. برای جذابیت بیشتر می‌توانید موسیقی هم پخش کنید. در گام بعد از آنها بخواهید لی‌لی بروند. این کار را می‌توانید در جهت‌های مختلف مثلا لی لی روبه عقب یا به طرفین انجام دهید.

 

 

سایه بازی

درست کردن اشکال مختلف با دست و انداختن سایه آنها روی دیوار می‌تواند بازی سرگرم‌کننده‌ای برای بچه‌ها باشد. ایجاد سایه به شکل پرندگان یا حیوانات مختلف می‌تواند کودکان را سرگرم کند. برای هیجان‌انگیز‌تر کردن ماجرا می‌توانید از کودک بخواهید داستانی با شخصیت‌هایی که سایه آنها را روی دیوار ایجاد می‌کند بسازد و تعریف نماید. می‌توان گفت سایه‌بازی یک بازی یک نفره دخترانه جذاب برای دختران خلاق است.

نقاشی و رنگ‌آمیزی

نقاشی و رنگ‌آمیزی نیازی به تعریف ندارد. اغلب ما از کودکی با این دو مهارت آشنا می‌شویم و از جذابیت آن‌ها آگاهیم. هنگامی که کودک می‌خواهد نقاشی بکشد، برای مدت‌ها درگیر آن است که چه تصاویری را در کادر خود جای دهد. از طرفی، سعی می‌کند تا ارتباطی میان تصاویر بیابد و از طریق آن‌ها، داستانی هیجان‌انگیز خلق کند. این مسئله باعث افزایش خلاقیت ذهنی بچه‌ها خواهد شد و به تقویت حرکات دست و چشم آن‌ها می‌انجامد.

 

در طرف دیگر، رنگ‌آمیزی وجود دارد. رنگ‌آمیزی تصاویر سبب سرگرم شدن بچه‌ها می‌شود و نیازی نیست حتما گروهی صورت بگیرد. از طریق رنگ‌آمیزی، کودک مهارت‌ انگشتان، توجه به ظریف‌کاری‌ها، پیاده کردن نبوغ و خلاقیت خود و همچنین توجه به رنگ‌ها را در خود تقویت می‌کند. رنگ‌آمیزی ذهن و فکر بچه‌ها را درگیر می‌کند و یک سرگرمی مهیج و بازی تک نفره در خانه برای کودکان محسوب می‌شود.

بازی «جابه‌جایی دشوار» یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های یک نفره

برای انجام این بازی انفرادی تعدادی وسیله کوچک، سیخ چوبی یا چاپستیک(چوب‌های غذاخوری چینی) احتیاج دارید. فرزند شما باید در مدت زمانی مشخص که به وسیله یک تایمر یا پخش یک آهنگ نشان داده می‌شود، تعدادی از این وسایل را جابه‌جا کند و در سبد یا کاسه‌ای بیندازد. این بازی این است که با استفاده از چاپستیک آیتم ها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنید. اگر موفق شود تعداد مشخص شده را جابه‌جا کند، برنده می‌شود.

 

 این بازی تک نفره برای کودکان علاوه بر تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف،  توجه و تمرکز آن‌ها را بهبود می‌بخشد. به نظر می‌رسد با توجه به این که چنین فعالیتی نیاز به قدرت بدنی بیشتری برای نگه داشتن نفس و مکش هوا دارد، برای کودکان ۷ یا ۸ سال به بالا مناسب‌تر باشد. شما می‌توانید فعالیت‌های بیشتری را برای این گروه سنی در مقاله «بهترین بازی برای کودکان ۸ سال» پیدا کنید.

معرفی-14-بازی-تک-نفره-دخترانه-متن3

بازی «توپ‌های مکیدنی» یک بازی انفرادی با توپ

گاهی بازی‌های یک نفره برای کودکان می‌توانند هیجانی چند برابر بازی‌های گروهی و رقابتی ایجاد کنند. بازی توپ‌های مکیدنی یک بازی تک نفره برای کودکان به شمار می‌روند که موجب تولید لذتی مضاعف در بچه‌ها می‌شود. برای انجام این بازی به نی‌هایی با قطر زیاد(نی آیس پک) و تعدادی توپ پینگ‌پنگ احتیاج دارید. کودک شما باید یک طرف نی را در دهانش قرار دهد و طرف دیگر آن را روی توپ قرار دهد و هوا را به داخل بکشد تا توپ به نی بچسبد و قابلیت جا‌به‌جایی داشته باشد.

 

در این بازی  انفرادی، کودک باید در مدت زمان مشخص، تو‌پ‌ها را به وسیله مکش هوا از طریق نی، یک عدد یک عدد از یک سبد به سبد دیگر منتقل کند. دقت کنید در این بازی یک نفره استفاده از دست ممنوع است. اگر فرزند شما بتواند همه توپ‌ها را در زمان معین شده به جایگاه دوم برساند، برنده است.

بازی انفرادی و شاد «صندوق عقب توپی

برای توضیح این بازی تک نفره برای کودکان باید بگوییم که نیاز است یک جعبه دستمال کاغذی خالی را به پشت فرزندتان بچسبانید و جعبه را با توپ‌های پینگ پنگ یا تخم مرغ‌های پلاستیکی پر کنید. سپس یک آهنگ شاد و هیجان‌انگیز را پخش کنید. در طول پخش آهنگ بچه‌ها باید آن‌قدر بالا و پایین بپرند و تکان بخورند که تمام بار صندوق عقب‌شان تخلیه شود. اگر کودک بتواند در طول آهنگ تمام توپ‌ها را بیرون بیندازد، برنده است.

 

بازی «شیرینی متحرک» فعالیتی انفرادی و لذت‌بخش برای کودکان

 این بازی یک فعالیت خوشمزه و خنده‌دار برای تمام گروه‌های سنی کودکان به شمار می‌رود. نحوه انجام این بازی تک نفره برای کودکان به این صورت است که بازیکن باید سر خود را به عقب تکیه داده و شما یک کلوچه یا شیرینی سبک را روی پیشانی‌اش قرار دهید. سپس از او بخواهید شیرینی را فقط با تکان دادن گردن یا سرش و بدون این که از دستش کمک بگیرد، به سمت دهان هدایت کند.

 

در این بازی یک نفره اگر کودک بتواند تعداد مشخصی از شیرینی‌ها را با موفقیت به دهانش برساند، برنده است. این بازی می‌تواند برای کودکان بدغذا یا بی‌اشتها، راهکاری موثر در راستای هیجان‌انگیز کردن فرایند غذا خوردن به شمار برود. اگر کودک شما نیز بی‌اشتهاست، می‌توانید روش‌ها و ترفند‌های موثر دیگری را در مقاله «با بدغذایی کودکان چه کنیم» پیدا کنید.

بازی تک نفره شهر وحشت آرکام ( Arkham Horror )

قدیمی‌ترین و قوی‌ترین احساس بشر ترس است و ترسناک‌ترین نوع ترس، ترس از ناشناخته‌هاست. در این بازی شما به شخصیت‌های بی‌باک محققین شهر آرکام تبدیل می‌شوید و به دنبال ماهیت یه تهدید ناشناخته در شهر هستید.

مجموعه پرونده‌ها و داستان‌های ترسناک شهر این بازی تک نفره کارتی را حتی برای یک نفر هم جذاب می‌کند. شما دائم به جستجو و ماجراجویی در اسرار جهان لاوکرفتین می‌پردازید.

با تصمیم‌های جالب و پیچش‌های غیرقابل پیش‌بینی رو به رو می‌شوید. شما نقاط قوت و ضعف هم دارید که به مرور در حین بازی، تعقیب چیزهای عجیب و غریب و موقعیت‌های اجباری در بعضی از کارها و بررسی کارت‌هایتان به آنها پی خواهید برد. از کارت‌ها در این بازی به عنوان منبع اصلی استفاده می‌شود.

ارت‌ها به شما کمک خواهند کرد تا از وحشتناک‌ترین و مخوف‌ترین جهان لاوکرفتین، نجات پیدا کنید.

 

معرفی-14-بازی-تک-نفره-دخترانه-متن1

 

بازی تک نفره شوالیه جادوگر ( Mage Knight )

این بازی تک نفره توسط ولادا چواتیل مشهور طراحی و در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. از آن زمان تاکنون در لیست ده بازی برتر سایت boardgamegeek است.با اینکه این بازی برای چهار نفر طراحی شده از ابتدا در لیست بهترین بازی‌های تک نفره شناخته شد.

با شروع بازی شما یکی از چهار شوالیه خواهید بود که قلمرو خود را در جهان Mage Knight تحت امپراطوری آتلانتیس محافظت خواهید کرد. در ادامه شما در حال گسترش قلمرو خود و تسخیر مکان‌های دیگر هستید.

ارتش خود را می‌سازید. عرشه خود را با جادوها و اقدامات قدرتمند پر می‌کنید. در غارها و سیاهچاله‌ها کاوش می‌کنید و در نهایت شهرهای قدرتمند خود را کنترل می‌کنید.

اگر این بازی را به صورت گروهی انجام می‌دهید، دوستان شما می‌توانند متحدان قدرتمندی علیه شما باشند اما در نهایت فقط یک نفر می‌تواند زمین را برای خود کند.

بازی تک نفره داس (scythe)

این بازی توسط جیمی استگ‌مایر طراحی و در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. شما در این بازی تک نفره برای رهبری اروپای شرقی در دهه ۱۹۲۰ می‌جنگید. در این سرزمین کوچک پنج شخصیت، در پنج جناح متفاوت برای بردن بازی می‌کنند.

در بازی Scythe، هر بازیکن بازی را با منابع مختلف (قدرت، سکه، مهارت جنگی و محبوبیت) و یک هدف پنهان شروع می‌کند.

او تلاش می‌کند مردم خود را تبدیل به ثروتمندترین و قدرتمندترین مردم اروپای شرقی کند.بازیکنان در قلمرو بازی حرکت کرده و به فتح قلمرو می‌پردازند، نیروهای جدید استخدام می‌کنند.

منابع و کارگر تولید می‌کنند. ساختمان می‌سازند و ماشین‌های زرهی غول پیکر ایجاد می‌کنند. بازی Scythe معمولا با ایجاد زیرساخت‌ها توسط بازیکنان، جستجو در جهان بازی و نبرد با یکدیگر انجام می‌شود.

جنگ نمو

این بازی مهیج برگرفته از رمان کلاسیک ژون ورن است. در این بازی می‌توانید جای کاپیتان نمو باشید و برخی از ماموریت‌های علمی مختلف را برعهده بگیرید و دست به اکتشافاتی خاص بزنید. این برد گیم جنگی میً‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در بازی‌های تک نفره باشد.

 

معرفی-14-بازی-تک-نفره-دخترانه-متن2

 

فرایدی

رابینسون کروز در یک جزیره خوفناک جنگی گیر کرده است و شما باید به عنوان فرایدی به او کمک کنید تا زنده بماند. این داستان، یکی از بازی‌های فکری کارتی فرایدی است. در این بازی تک نفره، یک سری کارت شامل کارت‌های منبع و کارت‌های خطر وجود دارند.

 شما هرچقدر که بتوانید کارت‌های خطر را بهتر مدیریت کنید، احتمال برد شما در این بازی افزایش پیدا می‌کند. از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در این بازی با آن روبه‌رو می‌شوید این است که بتوانید تشخیص دهید چه کسی جانتان را به خطر می‌اندازد و همچنین اینکه بتوانید با دزدان دریایی و گروه‌های دیگر روبه‌رو شوید.

 

سایر مقالات افرادخت

خانه درباره مارزرواسیونشماره تماس