تهیه ی برنامه های آموزشی با هدف کشف رابطه ی انسان با سایر مخلوقات
تهیه ی برنامه های آموزشی گوناگون با هدف توجه به انسان هایی با نیازهای ویژه
ایجاد بستری جهت آشنایی با انسان هایی متفاوت از لحاظ فرهنگی و ویژگی های فردی با هدف احترام به تمامی هم نوعان
طراحی برنامه های آموزشی با رویکرد یادگیری از راه خدمت برای کودکان
زمینه سازی جهت برنامه های خودجوش کودکان به منظور کمک به رفع مشکلات هم نوعان مانند خیریه و غیره
تهیه ی برنامه های آموزشی جهت جلب توجه کودکان نسبت به محیط زیست و اقدام عملی برای حفظ آن
فراهم کردن فرصت ایجاد روحیه ی کشف و جستجوی دنیای اطراف به منظور درونی سازی احترام به محیط زیست
تهیه ی برنامه های آموزشی جهت ایجاد حس وطن دوستی در کودکان
ایجاد بستری جهت پرورش روحیه مسئولیت پذیری در کودکان تهیه ی برنامه های آموزشی با تاکید بر پرورش هوش هیجانی در کودکان
تهیه ی برنامه های آموزشی جهت پذیرش نقش مادری و همسری و همچنین آشنایی با روابط خانواده
ایجاد بستری جهت تجزیه ی مسئولیت های خانه و مدیریت مادر در خانواده
ایجاد بستری جهت تجربه ی جامعه ی کوچک و شبیه سازی شده در مدرسه آشنایی با نقش افراد در خانواده
نهادینه سازی احترام به اعضای خانواده
ترغیب کردن دانش آموزان به داشتن حضور فعال و مولد در خانه و پذیرفتن مسئولیت های مشخص در خانه
فراهم کردن فرصت هایی جهت کسب تجربه هایی متنوع و گوناگون در متن برنامه های رسمی و غیر رسمی
توجه به علایق منحصر به فرد برای کشف و کسب تجربه های خاص متناسب با هر دانش آموز و فراهم کردن امکانات لازم برای دستیابی به آن تجربه خاص
تدوین و پیاده سازی برنامه های آموزشی جهت پرورش مکارم اخلاقی
تدوین و طراحی برنامه هایی برای کودکان جهت تمرین مهارتهای خود رهبری
تدوین و طراحی برنامه هایی جهت آشنایی با مفهوم ایمان و باور قلبی و عملی به مفاهیم دینی
طراحی و برنامه ریزی برای آیین ها و جشن ها و مناسبت های دینی جهت تعمیق و نهادینه سازی باورهای اصیل دینی
تدوین و طراحی برنامه های آموزشی و تربیتی جهت پرورش ایمان اخلاق مدار و دارای مکارم اخلاقی
تدوین و طراحی برنامه های آموزشی و تربیتی جهت پرورش، ایمان اخلاق مداری و مکارم اخلاقی، روحیه گفت و گو و تعامل با دیگران و نیز پرورش روحیه خود یادگیرندگی، متفکر خود رهبر خوشبین به همراه رضایتمندی از زندگی و خلاق
ایجاد بستر و زمینهای برای استفاده از مهارتهای خود یادگیرندگی و خود رهبری به منظور کشف علایق و استعدادهای خود و به کارگیری آن
مدرسه افرادخت با بالا بردن ظرفیت پذیرش مخاطب در تمامی پایهها اقدام به کسب درآمد بالا جهت تامین هزینهها و دیون خود نموده است.
کاهش هزینهها و برنامهریزی دقیق جهت کنترل مخارج و آغاز کردن کلاس تابستانی از نیمهی خرداد ماه از جمله عوامل موثر در رسیدن به این نقطه بوده است.
پذیرش کودکان در مقاطع کلوپ پیش ۱ و پیش ۲ از جمله موارد موثر در رسیدن به نقطهی شناخته شدن بوده است.
داشتن نشستهای پی در پی و مکرر با والدین جهت ارزیابی و پیگیری عملکرد رفتاری دانش آموزان از جمله موارد مهم در گسترش تبلیغ کلامی میان مخاطبین بوده است